Wirtualna marka, czyli wszystko o domenach cz. II

Polskie firmy najczęściej rejestrują nazwy typu firma.pl lub firma.com.pl, czasem – chcąc podkreślić swój regionalny charakter – firma.miasto.pl. Niektóre firmy decydują się na wykupienie domeny międzynarodowej typu .com lub .net – co jednak nie zawsze jest skuteczną taktyką, bo część polskich wyszukiwarek nie indeksuje stron umieszczonych pod takimi adresami. Więcej informacji o rejestracji domen międzynarodowych można znaleźć na stronie InterNIC, czyli InternetNetwork Information Center (www.internic.net, serwis w języku angielskim).

W wypadku bardziej złożonych adresów internetowych warto wiedzieć, że im bardziej dany składnik nazwy jest położony na lewo, tym bardziej jest szczegółowy. Weźmy na przykład adres: galaxy.uci.agh.edu.pl

Adres ten można odczytać w następujący sposób: komputer nazwany Gala- xy, znajdujący się w Uczelnianym Centrum Informatyki (.uci) Akademii Górniczo-Hutniczej (.agh), będącej jednostką edukacyjną (.edu), zarejestrowaną w polskiej domenie (.pl).

Wybór domeny to ważne zagadnienie, bo jest ona osią wszelkich działań marketingowych prowadzonych w Internecie. Dobra domena oznacza, że w przyszłości firma będzie czerpała z niej znaczne korzyści, ponosząc stosunkowo niewielkie nakłady na jej promocję. Poniżej przedstawiamy pięć zasad, którymi należy się kierować przy wyborze domen.

Bez kategorii