Programowanie elementów promocyjnych

Etap programowania jest niezmiernie ważny – tutaj powstają poszczególne elementy, które następnie będą nośnikiem przekazów promocyjnych. Przedsiębiorstwo ma do wyboru dwie drogi: samodzielne przygotowanie elementów promocyjnych bądź też skorzystanie z usług wyspecjalizowanych podmiotów (agencji reklamowych). W przypadku rozbudowanych kampanii firmy korzystają z usług firm zewnętrznych (outsourcing) – analizowany tu zestaw działań producenta oprogramowania [email protected] wymaga zaangażowania m.in. zespołów kreatywnych (graficy i copywriterzy), specjalistów od public relations, twórców stron www, a nawet programistów (stworzenie wersji demonstracyjnej programu). Jest bardzo prawdopodobne, że przedsiębiorstwo zwróci się do firm zewnętrznych lub – jak najczęściej bywa – zleci całość prac jednej agencji, która dodatkowo ułoży szczegółowy plan przeprowadzenia kampanii.

Strona www. Jak wspomnieliśmy, firma posiada już własny serwis www, tak więc jego przygotowanie nie będzie elementem kompozycji promocyjnej (promotion mix). Należy jednak opracować kilka podstron serwisu, dotyczących nowego produktu – najważniejszym elementem będzie strona zawierająca wersję demonstracyjną programu, na której powinna się też znaleźć prosta ankieta dla odwiedzających (jej wypełnienie może być warunkiem pobrania wersji demo).

Bez kategorii