Przykładowy plan kampanii promocyjnej

Kampania promocyjna została przygotowana na okres 16 tygodni, czyli na około cztery miesiące (zostały one oddzielone od siebie grubszą kreską, dla większej przejrzystości planu).

Pierwszy tydzień przeznaczono na dopracowanie części serwisu www poświęconej nowemu produktowi. Następne dwa tygodnie (po uruchomieniu strony) zajmują prace związane z pozycjonowaniem strony w katalogach i wyszukiwarkach.

W czwartym tygodniu rusza kampania reklamowa, która jednak nie jest realizowana w sposób ciągły, ale składa się z czterech odcinkój(nazywanych z ang.Jlight), rozdzielonych przerwami (break}\ Zapewni to większą skuteczność przekazu – w wypadku kampanii realiztTWanych bez przerw użytkownik przyzwyczaja się do eksponowanych treści, przestaje więc na nie zwracać uwagę. W tygodniach przerw w reklamie realizowany jest – w analizowanym przykładzie – mailing do wybranych odbiorców.

Reklama jest wspierana działaniami public relations – rozsyłaniem komunikatów prasowych, oraz sponsoringiem wybranego serwisu www dla księgowych. Komunikaty są początkowo rozsyłane co dwa tygodnie, później ich częstotliwość maleje (mają jedynie na celu utrwalenie wcześniej przekazywanych wiadomości – co oczywiście nie znaczy, że cały czas rozsyłamy ten sam komunikat!). Sponsoring natomiast został wykupiony w drugim i czwartym miesiącu kampanii forma jest zdecydowanie mniej agresywna od reklamy, może więc być stosowana przez dłuższy czasPromocja sprzedaży (ekspozycja wersji demo programu na www) rozpoczyna się w drugim tygodniu – po przygotowaniu strony – i trwa co najmniej do końca kampanii.

Bez kategorii