Subskrypcja biuletynu i serwis profilowany
Internauci bardzo często natrafiają w sieci na witryny, które oferują dość ciekawą treść. Problem jednak w tym, że nie mają czasu, by wszystkie systematycznie odwiedzać – właściciel strony powinien więc zastosować określone techniki marketingowe, wiążące użytkownika z serwisem. Dobrym sposobem jest rozsyłanie biuletynu, w którym znajdują się informacje o aktualizacjach na stronie wraz z odnośnikami – internauta będzie mógł kliknąć na dany link, dzięki czemu automatycznie zostanie otwarta żądana strona. Więcej na temat biuletynów można przeczytać w części trzeciej tej książki, w rozdziale poświęconym wykorzystaniu poczty elektronicznej w programach promocyjnych.
Interaktywne narzędzia. Wiele firm, chcąc uatrakcyjnić swoje strony www, decyduje się na zastosowanie zaawansowanych form interaktywnych: rozbudowanych ankiet, wirtualnych sklepów, wyszukiwarek, kalkulatorów, formularzy, automatycznie tworzonych wykresów itp. Zastosowanie tych narzędzi zależy od profilu danej witryny i z pewnością podnosi jej atrakcyjność. Posiadając takie nowoczesne rozwiązania, firma musi jednak pamiętać o stałym nadzorze nad poprawnością ich działania – nawet najnowocześniejszy mechanizm może od czasu do czasu odmówić posłuszeństwa. Posiadając np. kalkulatory cenowe, firma musi też pamiętać o stałej aktualizacji baz danych – tak, by wynik obliczeń był zawsze zgodny z rzeczywistością. W przeciwnym wypadku interaktywne narzędzia będą – zamiast przyciągać internautów – skutecznie zniechęcać ich do kolejnych wizyt na stronie.
Serwis profilowany. Najbardziej zaawansowanym mechanizmem interaktywnym jest serwis profilowany. Użytkownik loguje się na daną stronę, po zalogowaniu ma dostęp do różnych opcji, między innymi może przebudowywać według własnego uznania stronę główną serwisu, umieszczając na niej elementy, z których korzysta najczęściej. Rozwiązanie to można polecić raczej dużym serwisom, w wypadku mniejszych przedsięwzięć może być mało skuteczne. Przeciętny internauta jest skłonny profilować strony portali czy dużych serwisów informacyjnych, z pewnością jednak nie będzie miał ochoty na podobne działania na mniejszych witrynach. Dodatkowo opcja logowania może powodować opuszczanie stron przez mniej doświadczonych internautów – wówczas profilowanie spowoduje skutek odwrotny do zamierzonego.
Leave a reply