Rozwój przedsiębiorstwa poprzez zmodernizowane produkty

Jeżeli podejmowane działania są mało skuteczne, może się okazać konieczne podjęcie bardziej ryzykownych i radykalnych decyzji, dotyczących np. wejścia na rynki zagraniczne. Zadanie to jest bardzo trudne, chociażby ze względu na silną konkurencję i stosowanie ochrony rynku wewnętrznego w wielu krajach. Daje to jednak istotne możliwości rozszerzenia sprzedaży.

Strategia ta jest efektywna wówczas, gdy firma ma znaczną grupę nabywców i oferuje im produkty mające na rynku silną markę. Stosowanie strategii rozwoju produktu oznacza, że przedsiębiorstwo chce się rozwijać przez oferowanie na swoim obecnym rynku nowych lub zmodernizowanych produktów. W tym celu:

– kreuje nowe modele produktu,

– wprowadza usprawnienia,

– polepsza jakość,

– stosuje innowacje w uznanych już produktach i sprzedaje tę nową ofertę tym klientom, którzy są lojalni wobec firmy i jej marek.

Wykorzystywane są przy tym tradycyjne metody i kanały dystrybucji, a w komunikatach reklamowych i promocyjnych podkreśla się, że nowy produkt jest wykonany bądź sprzedawany przez firmę dobrze znaną na rynku, mającą nienaganną reputację wśród klientów.

Aby firma odniosła sukces przy stosowaniu tej strategii, często wystarczy dokonać niewielkich usprawnień (np. zmienić kształt, kolor, opakowanie), przyczyniających się do zwiększenia atrakcyjności produktu. Zmiany te jednak w odczuciu klientów nie mogą być pozorne. Produkty te mogą być nowe dla branży, w której działa firma, lub nowe tylko dla firmy, która wcześniej się nimi nie zajmowała.

Bez kategorii