Reklama i sieciowe public relations
Firma zakłada przeznaczenie dużej części budżetu na reklamę, w tym przede wszystkim na działania typu puli (banery). Częściowo kampania ma być wsparta technologiąpus/i – okienkami typu pop-up (w obrębie jednego serwisu pojedynczy użytkownik powinien mieć nie więcej niż 2-3 kontakty z reklamą w postaci wyskakującego okienka). Programowanie polega na przygotowaniu poszczególnych kreacji (elementów reklamowych) – najlepiej w kilku wersjach, by elementy można było stosować zamiennie (wówczas rośnie efektywność reklamy).
Promocja w katalogach i wyszukiwarkach. Promocja w katalogach i wyszukiwarkach zakłada pozycjonowanie z uwzględnieniem słów kluczowych związanych z nowym programem. Do wybranych katalogów można próbować dopisać stronę poświęconą nowemu oprogramowaniu (w niektórych wypadkach konieczne będzie zarejestrowanie osobnej domeny). Strona firmowa powinna być uzupełniona nowymi słowami kluczowymi, które zostaną zindeksowane przez roboty przeszukujące sieć. Należy też zastanowić się nad stworzeniem odniesień do stron poświęconych nowemu oprogramowaniu – zarówno wewnątrz własnego ośrodka www, jak i odnośników zewnętrznych (znajdujących się w innych serwisach). Dobrym rozwiązaniem może być program wymiany odnośników z innymi serwisami.
Sieciowe public relations. W analizowanym przykładzie działania w zakresie public relations zakładają \S sponsoring wybranych ośrodków www (związanych tematycznie z promowanym produktem) oraz systematyczne rozsyłanie komunikatów prasowych do witryn, które mogą być zainteresowane tego typu informacjami|Na tym etapie należy: wybrać witryny, które będą sponsorowane, przygotować zawartość tzw. boksów sponsorskich (pól z informacją o sponsorze), równocześnie trzeba ułożyć orientacyjny harmonogram rozsyłania komunikatów prasowych, ewentualnie przygotować ich wstępny zarys.”
Leave a reply