Opracowanie strategii marketingowej
Kolejnym etapem procesu rozwoju nowego produktu jest opracowanie strategii marketingowej w celu wprowadzenia nowego produktu na rynek. Należy podkreślić, że ta strategia musi podlegać dalszym udoskonaleniom na następnych etapach tego procesu. Osoby odpowiedzialne w przedsiębiorstwie za nowy produkt powinny przygotować strategię marketingową zawierającą następujące elementy:
– wielkość, strukturę i zachowania rynku docelowego:
– planowane pozycjonowanie produktu:
– wielkość sprzedaży:
– udział w rynku:
– oczekiwane zyski docelowe w danym okresie:
– planowaną cenę produktu:
– strategię dystrybucji:
– wielkość budżetu przeznaczonego na działalność marketingowi! w pierwszym roku:
– wielkość sprzedaży i zysków docelowych w długim okresie:
– strategię marketingu-mix w długim okresie.
Posługując się przykładem nowego lizaka z witaminami, można przedstawić następującą strategię marketingową wprowadzenia tego produktu na rynek. Rynkiem docelowym dla lizaka zawierającego witaminy są dzieci w wieku od 2 do 13 lal, które chętnie zaakceptują nowe, pożywne i niedrogie słodycze, atrakcyjnie opakowane, nabywane przez ich rodziców lub przez nie same jako nagroda Iub/i dodatek do podstawowych dań (produkt żywnościowy spożywany między posiłkami).
Markę nowego produktu zamierza się uplasować w części rynku, którą charakteryzują wysokie wartości odżywcze oraz wysoka zawartość witamin, przyjmując, że marki konkurencyjne znajdują się dość daleko od pozycji nowej marki lizaka z witaminami.
Leave a reply