Efektywne wykorzystanie odnośników – kontynuacja

Można również naśladować działania konkurencji. Skoro jest możliwość sprawdzenia linków do naszej strony w sieci, możemy również zastosować ten sam manewr w odniesieniu do konkurentów – szczególnie w wypadku, gdy po- link:www.stronakonkurencyj na.pl a otrzymamy jak na dłoni wykaz witryn, z którymi współpracują nasi konkurenci. Teraz pozostaje nam tylko zwrócić się do wybranych witryn z propozycją wymiany łącz.

Istnieje niepisana zasada, że propozycje wymiany łączy są przesyłane do właściciela wybranej strony pocztą elektroniczną. Musimy pamiętać jednak, by list ten był zgodny z zasadami marketingu e-mailowego, o których piszemy w trzeciej części książki. Nie można też zapomnieć o bardzo ważnych elementach: charakterystyce naszej strony (wraz z odnośnikiem) oraz podaniu adresu pod- strony, na której umieścimy link naszego partnera.

Innym sposobem na łączenie stron jest system wymiany banerów – tu jednak istnieje niebezpieczeństwo osłabienia marki (tak naprawdę nie mamy wpływu na to, jaka strona będzie promowana u nas oraz na jakich serwerach znajdzie się baner zachęcający do odwiedzin naszej strony – nawet w wypadku, gdy dany system oferuje wybór kategorii tematycznych).

Można także wykupić reklamę w innym serwisie (lub też przeprowadzić transakcję barterową, polegającą na wzajemnym umieszczeniu reklam w dwóch serwisach). Zagadnienie to omówimy jednak osobno w rozdziale poświęconym reklamie.

Bez kategorii