Rady odnośnie nazwy nowej domeny

Z obserwacji zachowań internautów wynika, że ich poszukiwania rozpoczynają się zwykle od wpisania szukanego słowa uzupełnionego końcówką .com, .net, a w Polsce – .pl lub .com.pl. Jeśli będziemy na przykład szukać informacji o drewnie i wyrobach z drewna, znaczny procent internautów rozpocznie poszukiwanie od wpisania w przeglądarkę adresu www.drewno.pl lub www.drew- no.com.pl. Co ciekawe, pod obydwoma tymi adresami znajdują się profesjonalne serwisy poświęcone branży drzewnej (co, niestety, nie zawsze jest regułą w wypadku adresów rodzajowych). Zasada wyboru nazw ogólnych jest na tyle znana, że… wszystkie zostały już chyba zarezerwowane, przy czym część z nich można obecnie odkupić (zostały wcześniej zarezerwowane właśnie w celu odsprzedaży ).Często w adresie umieszcza się również słowa kluczowe: taktyka ta jest bardzo użyteczna przy działaniach promocyjnych w wyszukiwarkach (piszemy o nich w kolejnym rozdziale)

Jeśli nie nazwa ogólna, to skojarzeniowa. Jeśli firmie nie uda się zarejestrować nazwy ogólnej, powinna posłużyć się nazwą skojarzeniową, w postaci firma.pl, firma.com.pl. Nazwa może też kojarzyć się nie tylko z firmą, lecz także z jej głównym produktem – produkt.pl lub produkt.com.pl. Są firmy, które starają się rejestrować jak największą liczbę takich nazw, licząc na zwiększenie ruchu na witrynach właśnie dzięki prostym skojarzeniom internautów, wpisujących adresy na chybił trafił. Przykładowo, stronę korporacyjną firmy Procter & Gamble możemy znaleźć pod adresem www.pg.com. Pod adresem www.pg.pl znajduje się z kolei serwis Procter & Gamble Polska, ponadto firma prowadzi bardziej wyspecjalizowane serwisy: www.blendamed.pl, www.pampers.pl,www.lenor.pl,www.always.pl – wszystkie te strony mają za zadanie przyciągnąć jak największą liczbę internautów/z badań Forrester Research wynika, że 41 proc. użytkowników odnajduje strony właśnie poprzez intuicyjne wpisanie w okno przeglądarki nazwy firmy lub produktą

Bez kategorii