Wyniki wyszukiwania
Internauta, który poszukując danego słowa, wpisał je w okienko wyszukiwarki, otrzymuje zwrotną odpowiedź w postaci strony z wynikami pogrupowanymi w paczki (najczęściej po 10 lub 20 adresów).
Każdy z nich ma mniej więcej taką postać: tytuł (będący zarazem odnośnikiem), krótki opis, adres internetowy zasobu, czasem jego wielkość w kilobajtach lub data aktualizacji strony (pobrana w momencie odwiedzenia jej przez robota). Czasem pod każdym rekordem umieszczony jest odnośnik „znajdź podobne” (umożliwiający odnalezienie podobnych zasobów) lub link do lokalnej kopii danej strony (o ile wyszukiwarka posiada taką opcję).
Optymalizowanie stron dla potrzeb wyszukiwarek. Po wyjaśnieniu podstawowego mechanizmu indeksowania stron oraz działania robotów, możemy zająć się opisem sposobów optymalizowania stron dla potrzeb wyszukiwarek. Należy zaznaczyć, że wszystkie prezentowane tu sposoby zostały zebrane na podstawie dokumentacji dostępnej w sieci w chwili przygotowywania niniejszej książki: z czasem mogą okazać się więc nieaktualne.
Długość adresu. Niektóre wyszukiwarki zwracają szczególną uwagę na długość adresu: im jest krótszy, tym lepiej. Ponadto większą wagę ma zwykle adres, który zawiera w sobie słowo kluczowe: http://www.słowokluczowe.pl
Wykupując taki lub podobny adres, możemy mieć pewność korzystnego pozycjonowania w wyszukiwarkach – oczywiście tylko w wypadku tego jednego słowa kluczowego (lub frazy).
Leave a reply