Rady odnośnie nazwy nowej domeny – kontynuacja

Im krótsza nazwa, tym lepsza. Firmy chętniej rejestrują adresy krótkie, często będące skrótami ich nazw lub skrótami nazw produktów czy prowadzonych w sieci przedsięwzięć. Jedną z najpopularniejszych marek w polskiej sieci jest Onet.pl – portal internetowy, widoczny pod adresem www.onet.pl. Nazwa ta jest ściągnięciem dłuższego wyrażenia – Optimus Net. Co ciekawe, do dziś możemy wpisać w przeglądarkę adres www.optimusnet.pl, wynik: strona główna Onet.pl. Również nikt chyba nie wpisuje adresu www.wirtualnapolska.pl, wszyscy wolą krótko: www.wp.pl. i oba adresy kierują dokładnie do tego samego miejsca w sieci.

Nie tylko wygląd, lecz także brzmienie. O wyborze nazwy często decyduje też jej brzmienie. Dzieje się tak z dwóch powodów. Po pierwsze, firmy wykorzystują swoje adresy www w promocji radiowej – tu dobre brzmienie jest gwarancją sukcesu. Po drugie – adresy podawane są coraz częściej w rozmowie, często telefonicznej, wtedy także dźwięczny i wyraźny adres będzie bardziej skuteczny. Najlepsze w takich wypadkach są adresy krótkie, nieposiadające żadnych ukośników (slash), zawierające samogłoski lub dźwięczne spółgłoski.

Oryginalność nazwy. Adres musi być oryginalny, wpadający w ucho. Taki adres należy też odpowiednio wypromować. Kiedy RMF i ComArch rozpoczęły internetowe przedsięwzięcie pod nazwą Interia.pl, wiele osób było zdania, że nazwa się nie przyjmie. Okazało się jednak, że intensywna promocja zrobiła swoje – dziś pod adresem www.interia.pl funkcjonuje duży portal internetowy.

Bez kategorii