Pierwsze akapity strony

Pierwsze akapity strony są dla wyszukiwarek bardzo istotne. Często zdarza się, że strona nie posiada opisu – wówczas roboty traktują pierwszy akapit (lub pierwszy nagłówek tekstu) jako opis strony.

Bardzo często robot, który odnalazł opis strony, przystępuje i tak do badania jej pierwszych akapitów. Dlatego też wstawienie w pierwsze zdania strony słów kluczowych może okazać się techniką znacznie poprawiającą wyniki pozycjonowania w wyszukiwarkach. Obowiązują ogólne zasady: przede wszystkim nie należy dopuścić do powtórzeń słów kluczowych: może to zostać uznane za przejaw spamu i zdyskwalifikować stronę w wyszukiwarce.

Znaczniki ALT występują przy grafice, określają tekst alternatywny, który pojawi się w wypadku braku załadowania grafiki lub po najechaniu myszką na element graficzny. Dlatego właśnie warto zadbać o odpowiednie wy pełnienie znaczników ALT na stronie.

Klasyczny, ale wciąż popełniany przez firmy błąd to umieszczanie na samej górze strony loga z tekstem ALT „logo”. A przecież wystarczy tu zamiast „logo” wpisać „firma X” – jest to proste i skuteczne działanie.

Wyszukiwarki bardzo często zwracają uwagę na odnośniki znajdujące się na stronach serwisu, szczególnie na stronie głównej. Dobrze jest więc, gdy w odnośnikach takich występują słowa kluczowe. Dlatego zamiast odnośnika typu kliknij tutaj” warto wpisać po prostu wybrane przez nas słowo kluczowe.

W składni html wygląda to następująco: słowokluczowe. Znalezienie przez robota słowa kluczowego w odnośniku spowoduje podniesienie pozycji strony w rankingu danego słowa czy wyrażenia.

Odwiedzalność strony. Odwiedzalność strony jest kolejnym kryterium istotnym z punktu widzenia pozycjonowania serwisów w sieciowych wyszukiwarkach. Na to nie możemy, rzecz jasna, wpłynąć samymi tylko zmianami w strukturze serwisu. Potrzebna jest ciężka i mozolna praca: stałe aktualizowanie serwisu oraz popularyzowanie go wszelkimi dostępnymi metodami.

Odnośniki do strony w sieci. Ważnym sposobem oceny strony przez wyszukiwarki jest tzw. link popularity, czyli obecność na innych serwerach łączy do danej strony www.

Należy jednak wziąć pod uwagę dwa czynniki istotnie wpływające na wartość tego wskaźnika: tematykę oraz popularność strony, na której znajduje się link do naszego serwisu. Im tematyka tej strony jest bardziej zbliżona do naszej, tym lepiej. To samo dotyczy odwiedzalności strony, na której znajduje się nasz link – im jej odwiedzalność wyższa, tym wartość link popularity będzie większa.

Bez kategorii