Opis strony

Opis powinien w sposób zwięzły i jednoznaczny charakteryzować daną stronę. Nie powinien być zbyt długi, przy czym różne serwisy mają tu różne wymagania. Na przykład Wirtualna Polska wymaga opisu nie dłuższego niż 255 znaków. Interia – 1000 znaków (wraz ze spacjami).

W opisie nie należy powtarzać tytułu strony w dokładnym brzmieniu. Należy zdecydowanie unikać określeń wartościujących typu: „najlepszy serwis na temat…”, które tak naprawdę nic nie znaczą dla przeciętnego użytkownika. Zamiast tego trzeba w nim umieścić jak najwięcej informacji o witrynie.

W opisie dobrze jest użyć słów kluczowych, które uznaliśmy za charakteryzujące dany serwis. Słowa te powinny znaleźć się jak najbliżej początku opisu – często wzmacnia to współczynnik keyword prominence (wagi słowa kluczowego), ważny przy tworzeniu rankingu stron.

Należy bezwzględnie unikać znaków specjalnych typu @, # i podobnych. Opis musi być sporządzony w języku polskim, być poprawny językowo (zarówno gramatycznie, jak i ortograficznie) oraz formalnie (właściwe kodowanie polskich liter – ISO 8859-2). dobrego opisu strony poświęconej

Motoryzacja – strona poświęcona najnowszym trendom w światowej motoryzacji. Zawiera opisy najważniejszych innowacji w przemyśle motoryzacyjnym i charakterystykę parametrów technicznych samochodów najnowszej generacji. Strona aktualizowana codziennie, wfasna wyszukiwarka, możliwość subskrypcji biuletynu e-mail.

Należy dobrać takie słowa kluczowe, które rzeczywiście charakteryzują serwis. Wpisując inne słowa, uznane – według dostępnych statystyk – za najczęściej wyszukiwane przez internautów, narażamy się na sytuację, w której strona znajdzie się wprawdzie w wynikach wyszukiwania, ale użytkownicy nie będą na nią wchodzić (lub ograniczą się do jednej tylko wizyty).

Słowa kluczowe należy oddzielać od siebie przecinkiem lub spacją – to zależy od wymagań konkretnego katalogu (trzeba to sprawdzić na stronach zawierających pomoc): przykładowo, Interia wymaga oddzielania słów kluczowych przecinkami, Wirtualna Polska – spacjami. Nie należy wpisywać zbyt dużo słów kluczowych (Interia podaje maksymalną liczbę 30).

Słowa kluczowe nie powinny być bez potrzeby powtarzane (powtórki są przeważnie usuwane przez redaktorów katalogu): wyjątek mogą stanowić wyrazy z jednej rodziny wyrazów, na przykład – dla strony o przewodnikach – słowa: „przewodnik”, „przewodnictwo”.

Niektóre polskie katalogi sugerują, by słowa kluczowe wpisywać w dwóch wersjach: z polskimi znakami diakrytycznymi i bez. Z kolei w katalogach angielskojęzycznych wpisujemy słowa kluczowe w języku angielskim, a polskie nazwy własne – bez polskich znaków diakrytycznych.

Bez kategorii