Możliwość tworzenia powiązań w internecie

Jedną z charakterystycznych cech sieci jest możliwość tworzenia powiązań pomiędzy poszczególnymi stronami lub ośrodkami www. To właśnie powiązania (nazywane w tej książce łączami, linkami bądź odnośnikami) sprawiają, że promocja w sieci jest bardzo skuteczna – wystarczy kliknąć na baner, by przenieść się na stronę reklamodawcy i tam zapoznać się ze szczegółową ofertą. Dzięki powiązaniom mogą też powstawać wirtualne biura prasowe, interaktywne katalogi i inne narzędzia wykorzystywane w sieciowej promocji.

Wzajemne przenikanie form. Internet – dzięki wielokierunkowym powiązaniom – umożliwia wzajemne przenikanie poszczególnych form promocji. Przykładem mogą być odnośniki na stronach www, które pozwalają na wysłanie poczty lub na umieszczenie w serwisie archiwum grup dyskusyjnych. Z drugiej strony programy pocztowe dają możliwość dołączania odnośników do wysyłanych listów elektronicznych (e-maili) lub wiadomości trafiających do grup dyskusyjnych. Obserwujemy też przenikanie się form przekazu: przykładem są multimedialne strony www, które mogą być przesyłane pocztą elektroniczną do użytkowników (rich format). Dzięki tym zjawiskom możliwa jest wyjątkowa integracja działań prowadzonych w ramach tak zwanej kompozycji promocyjnej (promotion mix).

Jedną z cech charakterystycznych sieci jest aktywność użytkownika, który w większości wypadków sam decyduje o treściach wyświetlanych na ekranie jego komputera. Dlatego właśnie Internet jest najczęściej zaliczany do mediów typu puli. Najlepszym tego przykładem są strony www – to internauta wpisuje w okno przeglądarki żądany adres lub korzysta z odnośnika, który go w danym momencie zainteresował.

Bez kategorii