Hosting niewirtualny i wirtualny

Najtańszym sposobem na zaistnienie w sieci jest umieszczenie strony na serwerze firmy internetowej – wykupienie podkatalogu w ramach istniejącej domeny. Hosting niewirtualny jest często oferowany przez portale – tam można zakładać darmowe strony. Strona taka ma wówczas adres w postaci: www.j akaśdomena.pl/ podkatalog lub www.j akaśdomena. pl/ podkatalog

Rozwiązanie takie nie jest polecane firmom z bardzo prostego powodu – im bardziej skomplikowany adres, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że zostanie znaleziony. Hosting wirtualny polega na umieszczeniu firmowej witryny we własnej domenie. Adres internetowy ma wtedy postać: www.nazwafirmy.pl (adres w domenie krajowej .pl) www.nazwafirmy.com.pl (adres w subdomenie komercyjnej .com.pl) www.nazwafirmy.krakow.pl (adres w subdomenie miejskiej .miasto.pl) lub też: www.nazwafirmy.com (adres w ogólnoświatowej domenie komercyjnej .com).

Hosting wirtualny jest dobrym rozwiązaniem dla mniejszych przedsięwzięć internetowych, a przeciętny użytkownik sieci w ogóle nie będzie zainteresowany, czy wynajmujemy tylko domenę, czy też zainwestowaliśmy we własny serwer.

W hostingu wirtualnym mamy do czynienia z sytuacją, w której na jednym lub kilku komputerach prowadzone jest kilkadziesiąt, kilkaset czy nawet większa liczba serwerów wirtualnych. W lipcu 2002 roku polski rekordzista obsługiwał ponad 8 tysięcy domen. Aktualna lista 100 największych polskich dostawców usług internetowych znajduje się w sieci pod adresen/www.toplOO.ho- rne.pTy przed wyborem dostawcy usług warto sprawdzić, ile domen już obsługuje i jak duże są serwisy prowadzone na jego serwerze.

Bez kategorii