Efektywne wykorzystanie odnośników

Odnośnik to chyba najprostszy sposób na promowanie witryn w Internecie. Internauci znajdują adres strony najczęściej właśnie dzięki łączom z innych stron. Łącza nie kojarzą się z komercyjnymi działaniami promocyjnymi, tak więc wzrasta wiarygodność przekazu (witryna umieszcza łącza przeważnie w dziale „strony godne polecenia” lub „zaprzyjaźnione witryny warte odwiedzenia”).

Liczba odnośników do strony w sieci jest ważnym elementem branym pod uwagę przy tworzeniu rankingu stron przez wyszukiwarki. Czasem zdarza się, że właściciel strony nawet nie wie, że jego praca została doceniona w wielu miejscach w sieci. Tymczasem większość wyszukiwarek oferuje możliwość sprawdzenia liczby stron, które postanowiły umieścić odnośnik do danego serwisu. W tym celu wystarczy wpisać w okienko wyszukiwarki następującą frazę: jlink:www.j akaśdomena.p

Wyszukiwarka zwróci nam odpowiedź w postaci wszystkich zindeksowanych stron, które posiadają odnośniki prowadzące do serwisu pod adresem www.jakaśdomena.pl. Właściciel strony powinien zrobić wszystko, by w sieci znalazło się jak najwięcej łączy prowadzących do jego witryny. Specjaliści od marketingu internetowego ukuli nawet specjalny termin – link popularity. Jest to wskaźnik budowany właśnie na podstawie liczby oraz jakości połączeń do danej witryny.

Pojawiło się też nowe pojęcie – jakość połączenia (odnośnika). Chodzi mianowicie o to, że nie każdy odnośnik jest jednakowo traktowany przez wyszukiwarki. Zdecydowanie większą wagę mają łącza prowadzące do naszego serwisu ze stron:

– o wysokiej oglądalności (założenie jest takie, że popularne strony dbają o właściwy dobór odnośników, robot może im więc zaufać):

– o tematyce zbliżonej do naszej strony (założenie: właściciel podobnej tematycznie witryny z pewnością wyselekcjonował najlepsze zasoby z danej dziedziny): idealna sytuacja występuje wówczas, gdy obie witryny wykorzystują w promocji te same słowa kluczowe (znacznie podnosi to pozycję w rankingu wyszukiwarek). ik więc znaleźć w sieci strony, z którymi warto wymienić się odnośnikami? Wystarczy wpisać nasze słowa kluczowe do wyszukiwarki, sprawdzić wyniki i zwrócić się z propozycją wymiany odnośników do witryn, które w rankingu danych słów kluczowych stoją najwyżej.

Bez kategorii