Co to są produkty konsumpcyjne? – ciąg dalszy

Każdy producent powinien pamiętać o tym, aby przygotować materiały informujące o korzyściach, jakie odnosi nabywca jego produktu. To producent odpowiada za to, co o jego produkcie będzie wiedział hurtownik, detalista, sprzedawca. Im lepiej będzie przygotowana ulotka o produkcie, tym łatwiej opisze go sprzedawca klientowi. Kiedy w marcu 1994 roku producent musi i przysłał nowy gatunek produktu do sklepu Sainsbury’s w Nottingham, załączył kilkadziesiąt ulotek o jego składnikach, technologii wytwarzania, ekologicznym opakowaniu, używanym bezcholesterolowym tłuszczu, aby każdy sprzedawca mógł podać klientowi pełną informację o cechach produktu i przynoszonych przez niego korzyściach.

Każda firma musi pamiętać, że sukces rynkowy jest związany z właściwą, dobrą i pełną ofertą korzyści, jakie produkt przynosi nabywcy, a nie tylko z technologiczną „stroną” produktu. Korzyści, jakie przynosi produkt, muszą spełniać wymagania nabywców. Jeśli klienci chcą zaspokoić swoje podstawowe potrzeby lub pragnienia, to stają się one najważniejszymi kryteriami podjęcia decyzji o zakupie produktu. Na przykład, kupując rakietę tenisową, klient może chcieć tej o mocnym naciągu, metalowej ramie i znacznej wadze. Takie cechy produktu wskazują, że nabywca poszukuje przede wszystkim korzyści w postaci siły, władzy.

Koncentrowanie się wyłącznie na podstawowej korzyści, jaką produkt przynosi – jakkolwiek pomyślne dla firmy – wydaje się jednak krótkowzrocznym działaniem marketingowym. Efektywność marketingu przedsiębiorstwa wymaga koncentracji na wszystkich korzyściach, jakie produkt oferuje klientom. Te inne korzyści to: cena, jakość, marka, dostępność produktów i marek, rodzaj materiału (surowca), wzór, gwarancja, efektowne opakowanie itp.

Bez kategorii