Cechy dobrej nazwy marki – ciąg dalszy

Przykładami dobrej nazwy firmy lub marki mogą być nazwy: Delecta – dla Kujawskich Zakładów Koncentratów Spożywczych we Włocławku (dobre skojarzenie z budyniami oraz innymi deserami) oraz Eko-Plon – dla nowego, ekologicznie bezpiecznego nawozu, wprowadzonego przez Poznańskie Zakłady Chemiczne w Luboniu.

Przy wyborze nazwy dla nowego produktu firma może albo nadać mu już istniejącą nazwę i wykorzystać strategię rozszerzania marki (soki i napoje Hortexu), albo zaprojektować zupełnie nową nazwę. Jeśli marka należy do pośrednika, on ustala jej nazwę, W praktyce, ustalając nazwę marki, najczęściej wykorzystuje się:

– nazwisko (np. Ford, E. Wedel, Wittchen, Boots, Schuistad):

– nazwę miejsca (Uniwersytet Warszawski, Kryniczanka, Żywiec, Woda Grodziska):

– terminy antyczne (Forum, Merkury, Kleopatra):

– terminy obcojęzyczne (Lux, Nestlé, Orbis, Design Fishing, POZMEAT):

– skróty (IBM, PZU, FSO, BASF):

– powiązania, dobre skojarzenia (Wydawnictwo VENUM, Delecta, Agencja Marketingowa FOCUS):

– sztucznie utworzone słowa (KODAK, APAP, Exxon, Elektro- mis, Domar, Tonsil):

– opis produktu (Dobry Chleb Żytni).

Pamiętając o rosnącym znaczeniu marki, warto przemyśleć kwestię jej tworzenia przy podejmowaniu działalności gospodarczej lub wprowadzaniu produktu na rynek.

Bez kategorii